Általános Szerződési Feltételek
1. Bevezető rendelkezések
1.1. A Writing Systems Kft. (továbbiakban „Szolgáltató”) a jelen Általános Szerződési Feltételekben (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozza a https://www.zenemese.hu/ weboldalon (a továbbiakban: weboldal, honlap) nyújtott szolgáltatással, termékértékesítéssel és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket, a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő vagy lépni kívánó személy (a továbbiakban: Vásárló, Ügyfél) jogait, kötelezettségeit és egyéb, a honlapon nyújtott webáruház szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket. A Honlapon keresztül a Szolgáltató zenélő gyerekkönyvek, egyéb könyvek és játékok (kirakós játékok) kiskereskedelmi értékesítését végzi, valamint Magyarországon belül csomagküldő, internet alapú elektronikus kereskedelmet folytat. A Szolgáltató és a Vásárló adásvételi szerződést kötnek a Termékre vonatkozóan. Jelen ÁSZF a Ptk. szerint fogyasztónak minősülő vásárlóra (azon természetes személy vásárló, aki magánhasználatra és nem üzleti vagy gazdasági tevékenységi körben eljárva vásárol) és a nem fogyasztó vásárlóinkra (akik üzleti tevékenységi körüken eljárva vásárolnak) irányadó rendelkezéseket is tartalmazzák.
1.2. Jelen ÁSZF nem kerül iktatásra (de a teljesítés visszaigazolásakor megküldésre kerül a fogyasztónak), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk. A megkötött szerződésre a magyar jog rendelkezései irányadóak. Jelen ÁSZF a Szolgáltató honlapján folyamatosan elérhető, onnan letölthető és kinyomtatható.
2. Kötelező adatok
2.1. A Szolgáltató adatai
1. Szolgáltató cégneve: Writing Systems Kft.
2. Szolgáltató székhelye: 2083 Solymár, Sport utca 53.
2.a Telephely: 2083 Solymár Bajcsy-Zs. utca 26.
3. Levelezési cím: 2083 Solymár, Sport utca 53.
4. Nyilvántartásba vevő hatóság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
5. Kiadói tevékenység 5811
6. Cégjegyzékszám: 13-09-206603
7. Adószám: 27985656-2-13
8. E-mail: info@writingsystems.hu, info@zenemese.hu
9. Honlap: www.zenemese.hu
2.2. A Tárhelyszolgáltató adatai
1. Szolgáltató cégneve: Magyar Hosting Kft.
2. Szolgáltató székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
3. Cégjegyzékszám: 01-09-968314
4. Adószám: 23495919-2-41
5. E-mail: info@mhosting.hu
3. Értelmező rendelkezések, irányadó jogszabályok
3.1. A Szolgáltató és a Vásárló jogviszonyára különösen, de nem kizárólagosan az alábbi jogszabályok az irányadók:
- 2013. évi V. törvény, a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
- 2001. évi CVIII. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
- 2011. évi CXII. törvény, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Info tv.);
- Az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679. sz. rendelete, a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (GDPR);
- 373/2021 (VI.30.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
- a 151/2003 (IX.22.) Kormányrendelet az egyes tartós termékekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 19/2014 (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
4. Termékinformációk, árak
4.1. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A weboldalon feltüntetett árak a termékek mellett forintban értendők, és tartalmazzák az ÁFÁ-t, azonban nem tartalmazzák a szállítás díját (utóbbiakról lentebb adunk tájékoztatást). Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
4.2. Szolgáltató gondossága ellenére is a véletlenül, elírás vagy rendszerhiba révén nyilvánvalóan téves, irreális, hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően, a szállítási határidőn belül felajánlhatja a termék helyes áron történő megvásárlásának lehetőségét. Ebben az esetben a Vásárló dönthet, hogy meg kívánja rendelni a terméket vagy eláll a vásárlástól. (Hibás ár pl.: 0-1 Ft-os ár, értelmezhetetlen kiírás)
5. A rendelés folyamata, szállítási módok
5.1. Telefonon és e-mailben leadott, valamint nem magyarországi szállítási címre leadott rendeléseket a Szolgáltató nem fogad (nem vállal teljesíteni). A megrendelések leadására a www.zenemese.hu internetes áruházában kizárólag interneten keresztül van lehetőség (csakis magyarországi kiszállítással). Rendelni a webáruházból előzetes regisztráció nélkül lehetséges, ill. ha az érdeklődő olyan könyvet szeretne megrendelni, amelyet megtalál a weboldal kínálatában, mint még meg nem jelent könyvet, akkor az e-mai cím megadásával feliratkozhat az érdeklődő és ez esetben értesíteni fogjuk a könyv megjelenéséről (és utána már leadható rá a rendelés).
5.2. A megrendelés leadásának a Szolgáltatóhoz történő megérkezését legkésőbb 48 órán belül Szolgáltató visszaigazolja e-mailben.
5.3. Lehetőség van hírlevelekre feliratkozni, így a feliratkozott Vásárlóinkat folyamatosan tájékoztatjuk a csakis számukra biztosított akciókról, ill. újdonságokról, valamint az előre felirratkozással érintett termék megvásárolhatósága megnyíltáról. Feliratkozott Vásárlónk a termék kosárba helyezése után a „Tovább a fizetéshez” gombra kattintva érvényesítheti a személyes akciók érvényesítéséhez kapott, személyre szóló kuponját/kódját, illetve ellenőrizheti a kosár tartalmát. Az adatbeviteli hibák a rendelés leadása során mindvégig javíthatóak.
5.4. Csomagjainkat házhozszállítással és csomagpontra, csomagautomatába, valamint postára való kézbesítéssel tudjuk teljesíteni! A szállítási adatok és telefonszám kitöltése után a „Tovább a fizetési módhoz” gombra kattintva választhat a Vásárló, hogy rendelését bankkártyával előre, vagy utánvéttel a futárnál kívánja fizetni. Ezen oldalon tudja megadni számlázási adatait is. Biztosítunk lehetőséget a személyes átvételre is a cég telephelyén: 2083 Solymár Bajcsy-Zs. utca 26. szám alatt, előre egyeztetett időpontban - ezeket a megrendeléseket előre kártyás fizetéssel vagy személyesen készpénzben tudják rendezni.
5.5. Amennyiben Ön adószámmal rendelkező adóalany, gazdasági társaság ezt válassza ki, és ezt követően meg tudja adni adószámát is. Ezután a „Tovább az összesítőhöz” gombra kattintva tudja ellenőrizni a megrendelni kívánt termékeket illetve a szállítási és számlázási adatokat. Ezen a felületen az ÁSZF elfogadása után tudja lezárni megrendelését a „Megrendelés lezárása” gombra kattintva, az oldal automatikusan átirányítja az OTP Simplepay fizetési felületére. A megrendelés abban az esetben sikeres, ha ezek után az oldalon megjelenő „Megrendelését nyilvántartásba vettük X számon” szöveget látja. Megrendelése fizetési kötelezettséggel jár.
5.6. Választható átvételi módok: GLS Házhozszállítás, GLS Csomagpontok, GLS Csomagautomaták, Foxpost csomagautomaták, MPL csomagautomaták, MPL Posta Pont, MPL Postán maradó szállítás, MPL Házhozszállítás és személyes átvétel.
5.7. Szolgáltató a rendelés beérkezéséről pár percen belül automatikus értesítést küld az Ügyfélnek e-mailen (Kérjük a spam és promóciók mappákat is ellenőrizzék!) Az értesítésben találják a megrendelés visszaigazolásának részleteit és a kötelező fogyasztói tájékoztatásokat is.
5.8. Leadott rendeléssel kapcsolatos ügyintézéshez szükséges a visszaigazolásban szereplő megrendelési szám megadása.
6. Fizetési feltételek
6.1. Választható fizetési módok: Bankkártyával előre, Utánvét (díja 490 Ft), személyes átvétel esetén előre ki nem fizetett csomagját készpénzben tudja kiegyenlíteni. MPL futárszolgálat választása esetén csak Bankkártyás előre fizetés lehetséges.
Online bankkártyás fizetés: Ebben az esetben a megrendelt termékek árát és az esetlegesen felmerülő szállítási költséget a rendelés leadásakor előre kell kifizetnie az Ügyfélnek. A webáruház részére a bankkártya elfogadás lehetőségét a Simplepay, az OTP leányvállalata biztosítja bankkártya elfogadó rendszerén keresztül. Internetes vásárlás esetén az Ügyfelet a Bank weboldalára irányítja át a Szolgáltató, így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltettet, a nemzetközi bankkártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik. A webáruház az Ügyfél bankkártyájának, illetve a mögötte álló számlájának semmilyen adatához nem jut hozzá!
Webáruházunkban az alábbi kártyatípusokkal tud fizetni:
- VISA (dombornyomott)
- MasterCard (dombornyomott)
- Maestro
Fizetés átvételkor: A csomag átvételekor a futárnak fizet az Ügyfél készpénzben vagy bankkártyával. Csomagautomata esetén bankkártyával.
7. Megrendelés feldolgozása, kiszállítási díjak
7.1. A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik, így a rendelésének teljesítésére az általános teljesítési határidő a teljesítés visszaigazolástól számított 2-4 munkanapon belüli. A kiszállítás általában munkanapokon 9-17 óra között történik, az előzetes email értesítésben feltűntetett egy órás időintervallumban. Kivételes esetekben, pl. karácsonyi időszak (november-december), a szállítási határidő 3-5 munkanap. Az MPL-s szállítással történő megrendelés esetén a kiszállítási idő 7-10 munkanapot is igénybe vehet.
7.2. A házhoz szállítás Magyarország egész területére, egységesen a GLS, Foxpost és az MPL futárszolgálattal történik. A kiszállítási díjként GLS házhozszállítás esetén 1690 Ft kerül felszámításra, GLS Csomagpont esetén 1090 Ft, GLS Csomagautomata esetén 950 Ft csomagonként. Foxpost csomagautomata választása esetén kiszállítási díjként 1150 Ft kerül felszámításra csomagonként. MPL Csomagautomata esetén 990 Ft , MPL Posta Pont esetén 990 Ft, MPL Postán maradó szállítás esetén 990 Ft, MPL házhozszállítás esetén 1990 Ft kerül felszámításra csomagonként.
7.3. Szállítási címként szerepelhet lakás vagy munkahely címe is, itt azt a címet érdemes megadni, ahol napközben nagy valószínűséggel tartózkodik valaki, aki a szállítás várható időpontjában át tudja venni a csomagot. Emelett megadható Fox Post csomagautomata, GLS csomagpont és csomagautomata is a rendelés leeadásakor. Mindenképpen adjanak meg telefonszámot is, anélkül nem tud rendelni, ill. hogy kérdés esetén a futár fel tudja keresni Önöket.
7.4. Miután a megrendelés teljesítéséről szóló viszaigazolást elküldtük, e-mailben kapni fog egy csomagszámot. Ezzel a számmal követheti a megrendelés kézbesítését, az emailben található nyomon követési link segítségével. A GLS összesen 3 alkalommal kísérli meg kiszállítani a megrendelést, de a szállítótól kapott levélben Ön is megadhatja, ha esetleg adott napon vagy más címre kérné a kiszállítást. GLS Csomagpont és Csomagautomata esetén az elhelyezést követő 7 naptári napig tudja átvenni a megrendelt csomagot. Foxpost csomagautomata esetében az elhelyezést követően 4 napig (96 óra) van lehetősége átvenni a csomagot. Az MPL házhozszállítás választásánál 1 alkalommal kísérlik meg kiszállítani a megrendelést, ha a kézbesítés sikertelen a legközelebbi Postán még 10 napig átvehető a csomag. Az MPL Csomagautomata az elhelyezést követő 48 órában tudja átvenni a megrendelt csomagot, ha nem történik meg az átvétel a csomag átkerül a legközelebbi Postára, ahol további 10 napig átvehető. MPL Csomagpont és Postán maradó szállítás esetén a csomag 10 napig vehető át.
7.5. Amennyiben egy alakalommal sem veszi át a csomagját vagy megadott határidőig nem keresi fel a Csomagpontot vagy Csomagautomatát úgy a rendelés automatikusan visszakerül a központi raktárunkba. GLS ügyfélszolgálat: Telefon: + 36 29 88 66 70 E-mail: info@gls-hungary.com FOXpost ügyfélszolgálat: Telefon: +36 1 999 0369 E-mail: info@foxpost.hu MPL ügyfélszolgálat: Telefon: + 36 1 767 8282 E-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu
8. Kellékszavatosság és Termékszavatosság
8.1. A megrendelt termékre (könyvekre, játékokra) a Ptk. szabályai szerint kellékszavatosságot vállalunk fogyasztó és nem fogyasztó Vásárlóinknak is. Hibás teljesítés esetén a kifogásáról kérjük Vásárlóinkat, hogy lehetőleg a hiba felfedezését követő legrövidebb időn belül írásban tájékoztassa az Writing Systems Kft.-t az alábbi elérhetőségek egyikén: 2083 Solymár Bajcsy-Zs. utca 26. vagy info@zenemese.hu.
8.2. A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén (vagyis amikor rendeletetésszerű használat ellenére meghibásodás lép fel) a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés keretében megvásárolt, új termék vásárlása esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 (két) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek oka már a termék átadása-átvétele időpontjában léteztek. Az olyan „hiba”, amelynek okát a vásárló, vagy gyermek(e) okozott – pl. a mesekönyv lapjának, egy-egy kihajtható részének elszakítása, stb. – nem minősül jogilag hibás telejesítésnek. A 2 (két) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 1 (egy) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti kellékszavatossági igényeit.
8.3. Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint
A) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne; vagy
B) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
8.4. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Megalapozott kellékszavatossági igény esetében a szerződésszerű állapot biztosításához szükséges költségeket Szolgáltató viseli. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
8.5. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős. Fogyasztói szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. Fogyasztói szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 12 hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével (pl. szakadás a könyvben) összeegyeztethetetlen. Fogyasztó részéről egy éven belül jelzett hibánál elegendő a hiba közlésén túl annak igazolása (számla vagy a számla másolatának bemutatása), hogy a Terméket a Vásárló a Szolgáltatótól vásárolta.
8.6. Nem terheli kellékszavatossági és termékszavatossági kötelezettség a Szolgáltatót akkor, ha a Termék hibáját a Vásárló (vagy akár gyermeke) maga okozta nem rendeltetésszerű használattal (pl. akár véletlenül is elszakította, megrongálta stb. a könyvet). Felhívjuk kedves Vásárlóink figyelmét, hogy mesekönyveink, kirakósaink rendeltetésszerű használata – különösen amennyiben a legkisebb korosztályba tartozó gyermekek kezébe kerülnek az említett termékek – nem nélkülözheti felnőtt felügyeletét.
9. Fogyasztónak szóló tájékoztatás a termékszavatosságról
9.1. A fogyasztónak minősüló Vásárló követelheti a Szolgáltatótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a Szolgáltató által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
9.2. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén azonban a Vásárlónak kell bizonyítania. Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó/Szolgáltató általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő jogvesztő, elteltével e jogosultságát elveszti. Figyelemmel kell lenni arra is, hogy a Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet (választania kell).
9.3. A fogyasztó termékszavatossági igénye bejelentésekor is irányadó, hogy a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni, azzal, hogy a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
9.4. A Szolgáltató mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
A) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta,
B) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
C) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
9.5. Hibás teljesítés esetén a szavatossági jogok érvényesítésével kapcsolatos költségek a Writing Systems.-t terhelik. Nem fogyasztó Vásárlóinkat termékszavatosság nem illeti meg.
10. Termékgarancia – avagy a fogyasztónak minősülő Vásárlóinkat megillető kötelező jótállás játékokra 10 ezer forinttól (csak játékokra 10 ezer forinttól)
10.1. Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet alapján a Szolgáltató a Kormányrendelet mellékletében felsorolt termék értékesítése (pl. zenélő mesekönyvek, mint játékok, kirakós játékok) esetében jótállásra köteles, ha a Vásárló fogyasztónak minősül és a termék eladási ára eléri, vagy meghaladja a tízezer forintot (bármelyik feltétel hiánya esetében nem jár kötelező jótállás). Mentesül a jótállási kötelezettség alól a Szolgáltató, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett (pl. Vásárló általi nem rendeltetésszerű használat miatt). A fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
10.2. A kötelező jótállás határideje fogyasztói szerződéseknél sávosan alakul, ekként: a 10 ezer forintot elérő, de 100 ezer forintot meg nem haladó eladási árú termékekre a kötelező jótállás időtartama egy év. (A 100 ezer forintot meghaladó, de 250 ezer forintot meg nem haladó eladási ár esetében kettő, a 250 ezer forint eladási ár feletti eladási árú termékekre három évet rendel a Kormányrendelet, de Szolgáltató nem értékesít ilyen árkategóriába tartozó termékeket.) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik.
10.3. Jótállási igénye alapján a fogyasztó választása szerint
(i) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet; vagy
(ii) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének lehetőleg 15 napon belül nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt azonban nincs helye elállásnak.
10.4. A kötelező jótállás keretében kijavítás vagy kicserélés intézésekor Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítás, a kicserélés legfeljebb 15 napon belül megtörténjen, azzal, hogy amennyiben a kijavítás vagy a kicserélés időtartama meghaladja a tizenöt napot, a Szolgáltató tájékoztatja a fogyasztót a kijavítás vagy kicserélés várható időtartamáról. A kijavítás során csak új alkatrész kerülhet a termékbe beépítésre. Amennyiben a termék első alkalommal történő javítása során megállapítja a Szolgáltató, hogy az nem javítható, vagy amennyiben a kijavításra a kijavítási igény Szolgáltatóval történő közlésétől számított harminc napon belül nem kerül sor, akkor a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában nyolc napon belül kicseréli a Szolgáltató a terméket, illetve ha a csere nem lehetséges, és a vételár arányos leszállítását nem igényli a fogyasztó, akkor visszatéríti a fogyasztó részére az általa bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton vagy nyugtán feltüntetett vételárat.
10.5. Amennyiben a kötelező jótállási határidőn belül a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismételten meghibásodik, és a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és nem kívánja a terméket kijavíttatni, akkor a terméket nyolc napon belül kicseréli a Szolgáltató. Amennyiben a kicserélésre nincs mód, a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríti részére
10.6. Ha a fogyasztó a kötelező jótállásos termék meghibásodása miatt a vásárlástól (átvételtől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza és nem áll fenn a jótállási igény érvényesítésének kizáró oka (pl. szakszerűtlen vagy rendeltetésellenes használat, vis maior).
11. Felelősségi szabályok
11.1. A rendeletetésszerű használat hiánya kizárja a Szolgáltató felelősségét: A Szolgáltató nem tartozik sem kellék, sem termékszavatossággal, illetve kötelező jótállással sem az olyan meghibásodásokért, károkért, amelyek a kárveszély átszállása ( a termék átvétele) utáni nem rendeltetésszerű vagy gondatlan, hanyag használatból, kezelésből, igénybevételből, illetve a természetes elhasználódásból/avulásból származnak. Nem igényelhető tehát térítésmentes javítás, csere, ha a mesekönyvet olyan fizikai behatás érte, amely miatt annak lapja elszakadt, nyomógombja funkcióját vesztette, stb.
11.2. Nem fogyasztó Vásárlóinkat a kötelező jótállás nem illeti meg (és fogyasztó vevőinket is csak 10 ezer forinttól illeti meg a kötelező jótállás és kizárólag játékokra). Nem fogyasztó vevőknek a Ptk. szerinti egy év kellékszavatosságot biztoítja Szolgáltató hibás teljesítés esetében, de a Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba oka már a vásárláskor fennállt vita esetén.
12. Indokolás nélküli elállás
12.1. A fogyasztót a 45/2014 (II.26) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indoklás nélküli elállás joga. A fogyasztót főszabály szerint indokolás nélküli elállási jog illeti meg termék adásvételére irányuló szerződés esetén
A) a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
B) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
C) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja
12.2. A fogyasztó az indokolás nélküli elállás jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával szóban (telefonon), írásban (postán vagy e-mail-ben) jelezheti a Writing Systems Kft. felé.
E- mailben az info@zenemese.hu címre lehet a nyilatkozatot elküldeni.
12.3. A fogyasztó a jelen ÁSZF 1-es számú Mellékletében található „Elállási nyilatkozat” nevű minta-dokumentumot is felhasználhatja elélláshoz. Ez utóbbi esetben a Szolgáltató haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.
12.4. Ha a fogyasztó elállt a jelen ÁSZF alapján megkötött szerződéstől, köteles a Terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy (14) napon belül, teljes egészében (azaz a tartozékokkal, alkotórészekkel, játékleírással együtt), sértetlenül, tisztán, és ha lehetséges, az eredeti csomagolásában visszaküldeni a Szolgáltató részére, olyan állapotban, amilyenben a terméket megkapta. Kérjük, amennyiben lehetősége van, az eredeti dobozba visszacsomagolva történjen meg a visszaküldés, de minden esetben olyan csomagolásban, ami alkalmas a termék állagának megóvására. A csomagoláskor a Vásárló gondosan köteles eljárni.
12.3. A fogyasztó Vásárló a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel, ekként pl. olyan esetekben, amikor a termék extrém mértékű használatának nyomai láthatóak a visszaküldött terméken, így Szolgáltató fenntartja magának a jogot az ebből fakadó jogai érvényesítésére.
12.4. Amennyiben a fogyasztó a jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően elállt a Szolgáltatóval megkötött szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy (14) napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A visszatérítés a fogyasztó által megadott bankszámlára történő visszautalással történik. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a visszatérítés összegét, amíg a fogyasztó a Terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
12.5. A Vásárló tudomásul veszi, hogy ha a megrendelt Termék mellett még ajándék termék is kiszállításra került a részére, akkor arra vonatkozóan a Szolgáltató és a Vásárló között, a kézbesítés napjával ajándékozási szerződés jött létre. Az indokolás nélküli elállás pedig az ajándékozási szerződést is felbontja, így a Vásárló az ajándékot teljes egészében (annak alkotórészeit, tartozékait) köteles a Szolgáltató részére a Termék visszaküldésével egyidejűleg visszaküldeni, ellenkező esetben köteles a Szolgáltató részére az ajándék értékét megtéríteni a Szolgáltató erre vonatkozóan kiállított számlája alapján.
12.6. A termék/termékek visszaküldésének költéségét a fogyasztó viseli, ezt az Eladó nem téríti meg. A terméket az alábbi címre kell visszaküldeni: 2083 Solymár Bajcsy-Zs utca 26. Utánvétes csomagot nem áll módunkban átvenni.
13. Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek
13.1. Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő: Writing Systems Kft. 2083 Solymár, Sport utca 53. 2083 Solymár Bajcsy-Zs utca 26. E-mail cím: info@zenemese.hu
13.3. A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet 5 (öt) évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz.
13.4. A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt legkésőbb 30 (harminc) napon belül érdemben, igazolható módon megválaszolja. A határidőbe a panasz átvételének napja nem számít be. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót. A fogyasztónak minősülő Vásárlónak a minőségi kifogásáról Szolgáltató szintén jegyzőkönyvet vesz fel, amelynek másolati példánya a fogyasztóé. Ilyen esetben a fogyasztó által előterjesztett igény teljesíthetőségéről legkésőbb 5 munkanapon belül nyilatkozik a jegyzőkönyvben a Szolgáltató.
13.4. Az alábbi panasztételi és jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztónak minősülő Ügyfél számára:
A) Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is. A vármegyékben működő Békéltető Testületek elérhetőségéről és a testületek regionális illetékességének alakulásáról jelen ÁSZF 2-es számú Mellékletében és a következő oldalon is tájékozódhat: https://bekeltetes.hu/udvozlo
A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Pest Vármegyei Békéltető Testület
1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon:06-1-792-7881
A Szolgáltató igénybe veszi a békéltető testületi eljárást és abban együttműködési kötelezettség terheli, de nem tett általános alávetési nyilatkozatot.
B) Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül: Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezzék a következő linken http://ec.europa.eu/odr keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
C)A fogyasztó, amennyiben nem sikerült vitáját közvetlenül rendeznie a Szolgáltatóval, jogosult panaszt tenni a Szolgáltató székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál, így a Pest Vármegye Kormányhivatala, Fogyasztóvédelmi Főosztályánál. Cím: 1152 Budapest, Városház u. 7. Telefon: +36 1 328 5812, +36 1 485 6957, +36 4856937 E-mail: hivatal@pest.gov.hu A fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségeiről itt is tájékozódhat a fogyasztó: https://kormanyhivatalok.hu/
D)Fogyasztó és nem fogyasztó Vásárlóink is jogosultak bíróságon érvényesíteni a Szolváltatóval szembeni igényeiket, így peres eljárást kezdeményezhetnek a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény alapján.
14. Vegyes rendelkezések
14.1. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit indokolt esetben egyoldalúan módosítani. A Szolgáltatói módosítás azonban a leadott rendeléseket hátrányosan nem érinti és módosítás esetén a frissített ÁSZF-et haladéktalanul elérhetővé teszi Szolgáltató a weboldalán, a jelentős módosításokra külön is felhívja Vásárlói figyelmét.
Kelt: Solymár 2024. március 28.
Writing Systems Kft.
1-es számú Melléklet: Elállási nyilatkozat-minta (Fogyasztónak minősülő Vásárló 14 napon belüli elállása esetére)
Címzett:Writing Systems Kft. 2083 Solymár, Sport utca 53
Alulírott kijelentem, hogy gyakorolom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés kapcsán:
A termék megjelölése: .............................................................
Szerződéskötés időpontja: ........................................................
Fogyasztó neve: ........................................................................
Fogyasztó címe: .......................................................................
Fogyasztó aláírása (csak papíralapú üzenet esetén)
Keltezés: ...............................................................................
2-es számú Melléklet: az egyes vármegyei békéltető testületek elérhetőségei
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Fax: (+36) 76 501538 Mobil: (+36) 70 938 4765 E-mail:bekeltetes@bacsbekeltetes.hu honlap:www.bacsbekeltetes.hu Hivatali kapu KRID:268541377, rövid név:BKMKIKBT |
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. e-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu Telefon: 20/373-2570 E-mail:bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu https://www.jaszbekeltetes.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:363400712, rövid név: JNSZMKIKBT |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Cím:7625 Pécs, Majorossy I. u. 36., E-mail:info@baranyabekeltetes.hu Hivatali kapu KRID: 667360112, rövid neve: PBKIKBT |
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefon:06-34-513-010 Fax:06-34-316-259 Email: bekeltetes@kemkik.hu https://kem-bekeltetes.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:765475784, rövid név: KEMBT |
Békés Vármegyei Békéltető Testület Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. E-mail:bekeltetes@bmkik.hu Telefon:06-66-324-976 Fax: 06-66-324-976 https://www.bmkik.hu/index.php Hivatali kapu KRID azonosító:266162311, rövid név: BMKIK |
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14. Telefon:06-32-520-860 E-mail:nkik@nkik.hu Web:www.nkik.hu, www.bekeltetes-nograd.hu A testület hivatali kapujának elérhetősége: KRID: 166469396, rövid név: NMBT |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefon: 46/501-090, 46/501-871 E-mail: bekeltetes@bokik.hu Hivatali kapu azonosító:758354367, rövid név: BOKIKBT |
Pest Vármegyei Békéltető Testület székhelye: Cím:1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2. E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu PMKIK hivatali kapun keresztül rövid név: PMKIKBEKEL, KRID azonosító:560351920 |
Budapesti Békéltető Testület Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefon:06-1-488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Honlap cím : bekeltet.bkik.hu Hivatali kapu KRID azonosító:469532362, rövid név: BBT |
Somogy Vármegyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna u. 6. Telefon: 06-82-501-000, 06-82-501-026 E-mail: skik@skik.hu Honlap: www.skik.hu Hivatali kapu KRID azonosító:465249736, rövid név:SKIKBT |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefon: +36-62/554-250/118 E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu https://www.bekeltetes-csongrad.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:162127371, rövid név: CSMKIKBT |
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület Cím:4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefon:06-42-420-180 Fax:06-42-420-180 E-mail: bekelteto@szabkam.hu Web: http://bekeltetes-szabolcs.hu |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefon: 06-22/510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:352258915, rövid név:FMBT |
Tolna Vármegyei Békéltető Testület Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. https://tolnabekeltetes.hu/ |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefon: 06-96-520-217 E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu https://bekeltetesgyor.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:363053930,rövid név:GYMSMKIKBT |
Vas Vármegyei Békéltető Testület Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. telefon: 06-94-312-356, 06-94-506-645 https://vasibekelteto.hu/ rövid név :VMKIKBT |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745 Fax: 06-52-500-720 E-mail:bekelteto@hbkik.hu Hivatali kapu KRID azonosító:457289758, rövid név:HBKIKBT |
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület Cím:8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220 Telefon:ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121, a kamara titkársága: 06 88 814-111 Fax:06-88-412-150 E-mail:info@bekeltetesveszprem.hu Honlap:www.bekeltetesveszprem.hu Hivatali kapu KRID, rövid név: 262219313, VKIKBT |
Heves Vármegyei Békéltető Testület Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint Telefon:+36 36 416-660/105 mellék E-mail: bekeltetes@hkik.hu Levélcím: 3300 Eger, Postafiók 440. Hivatali kapu KRID azonosító:768520975, rövid név: HKIKBT |
Zala Vármegyei Békéltető Testület Cím:8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24. Telefon:06-92-550-513 Fax:06-92-550-525 E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu https://www.bekelteteszala.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:268279914, rövid név: ZMKIKBT |
Regionális illetékességű békéltető testületek elérhetőségei 2024. január 1-től
Békéltető Testület neve, elérhetősége |
Székhelye |
Illetékességi területe |
Budapesti Békéltető Testület 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Tel: 06 1- 4882131 Pf: 1253 Budapest, Pf.:10., E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Weboldal: https://bekeltet.bkik.hu/urlap/kerelem-online-benyujtasa |
Budapest |
Budapest |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület 7625 Pécs, PBKIK székház, Majorossy Imre u. 36., Telefonszám: (06 72) 507 100 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu |
Pécs |
Baranya vármegye Somogy vármegye Tolna vármegye |
Borsod-Abaúj Zemplén Vármegyei Békéltető Testület 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.Tel.: +36-46-501-091, 501-090 E-mail: bekeltetes@bokik.hu Web:http://www.bekeltetes.borsodmegye.hu/ |
Miskolc |
Borsod-Abaúj Zemplén vármegye Heves vármegye Nógrád vármegye |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefon: +36-62/554-250/118 E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu |
Szeged |
Békés vármegye Bács-Kiskun vármegye Csongrád-Csanád vármegye |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefon: +36 22 510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu |
Székesfehérvár |
Fejér vármegye Komárom-Esztergom vármegye Veszprém vármegye |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület 9021 Győr, Szent István út 10/a. Tel: +36 96 520 217 E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu |
Győr |
Győr-Moson-Sopron vármegye Vas vármegye Zala vármegye |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. |
Debrecen |
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye Hajdú-Bihar vármegye Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye |
Pest Vármegyei Békéltető Testület 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV.emelet 2., Tel: 36 1 7927881 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu |
Budapest |
Pest vármegye |